1. Liebe Forumsgemeinde,

aufgrund der Bestimmungen, die sich aus der DSGVO ergeben, müssten umfangreiche Anpassungen am Forum vorgenommen werden, die sich für uns nicht wirtschaftlich abbilden lassen. Daher haben wir uns entschlossen, das Forum in seiner aktuellen Form zu archivieren und online bereit zu stellen, jedoch keine Neuanmeldungen oder neuen Kommentare mehr zuzulassen. So ist sichergestellt, dass das gesammelte Wissen nicht verloren geht, und wir die Seite dennoch DSGVO-konform zur Verfügung stellen können.
    Dies wird in den nächsten Tagen umgesetzt.

Ich danke allen, die sich in den letzten Jahren für Hilfesuchende und auch für das Forum selbst engagiert haben. Ich bin weiterhin für euch erreichbar unter tti(bei)pcwelt.de.
    Dismiss Notice

Ist hierauf eine Erklärung zu finden?

Discussion in 'Sonstige Online-Themen' started by Danny., Jun 3, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Danny.

Danny. ROM

Guten Tag, bitte Entschuldigen sie mich falls ich Schreibfehler mache, ich bin Belgiër, und stelle hier eine Frage für einen Freund aus Leibertingen.

Mein Freund ist seit kurzen aufs Internet gekommen.
    Hat sich erst über T-Online mit eine By Call mit das internet verbinden lassen. In sein Wohnort ist keine ADSL verfügbar.
    Seit einige Wochen ist er umgestiegen auf WEBB-UND-WALK bei T-Mobile, aber sein Internet Provider und Mail Box ist noch immer bei T-Online.

Vorigen Sontag bekomt er folgender Mail (Mail habe ich mich zusenden lassen)
    ---Ursprüngliche Nachricht---
    Von: "Merle greger " <mailto:xlkygcm@bobroden.com>
    An: EMAILADRESSE GELÖSCHT! - P.A.C.O.
    Betreff: Tilgungsvertrag
    Datum: 01. Jun 2008 16:07

Sehr geehrter Kunde, sehr geehrte Kundin!
    Ihr Abbuchungsauftrag Nr. 745253313982 wurde erfullt.
    Ein Betrag von 6657.00 EURO wurde abgebucht und wird in Ihrem Bankauszug als "Paypalabbuchung " angezeigt.
    Sie finden die Details zu der Rechnung im Anhang

PayPal (Europe) S.224; r.l. & Cie, S.C.A.
    22-24 Boulevard Royal
    L-2449 Luxembourg

Vertretungsberechtigter: Brent Bellm
    Handelsregisternummer: R.C.S. Luxembourg B 118 349

Bitte zu notieren das der Empfänger adresse vollig falch ist.

Mein Freund war wie vom Blitz erschlagen, und ich habe ihm per Telefon etwas beruhigen können.
    Er hatte noch nicht einmahl gesehen das die Adresse falch war.
    Auch habe ich ihm aufs Herz gedruckt den Anhang nicht zu öfnen.

Am Montag hat er dan von der Bank die Bestätigung bekommen das das Abbuchen nicht möglich war, und dan war er auch etwas beruhigt.

Ich habe T-Online die Frage gestellt wie es m1öglich ist das dieses Bericht in eine verkehrte Box komt, aber die haben noch nicht geantwortet.

Meine Frage: hat jemanden eine Erklärung hierfur warum so etwas möglich ist.
    In seine Mailbox kamen täglich ungefähr 10 SPAM mails, bis ich an die Leute von T-Online die Frage gestellt habe ob sie an der einen Seite die Adressen verkaufen, und an die andere Seite einen ANTI SPAM verkaufen.
    Die Spam Berichten sind dan gestopt.

Besten Dank für jeder Hilfe

Danny

2. Gany

Gany Viertel Gigabyte

Hallo Danny,

ich habe auch so eine mail bekommen, bei mir war nur der Betrag etwas kleiner, 5194€. Ich hab den Mist gleich in den Mülleimer verschoben und gelöscht.

Gruß

3. Danny.

Danny. ROM

:sorry: aber die Mail Adresse war sowiso falch

Grüsse

Danny

4. deoroller

deoroller Wandelndes Forum

Im Anhang befindet sich vermutlich ein Trojaner.
    Die Spammer verschicken bevorzugt solche Trojaner am Wochenende, weil es die Signaturen meistens erst am Montag gibt, mit denen Anti-Virenscanner sie erkennen.
    Dann ist es aber zu spät.
    Also niemals einen Dateianhang öffnen, der unverlangt zugesendet wurde.

5. Danny.

Danny. ROM

Ich bedanke mich für die Antworte, aber mein Problem (und Frage) ist auch wie es möglich ist das T-Online, ein Bericht das an jemande bestimtes (Mail Adresse würde begreiflich geloscht) in jemanden anders seine Mail Box ablegt.

Grüsse

Danny

6. Danny.

Danny. ROM

Gany, darf ich sie mal fragen ob sie auch ihre Mail Adresse bei T-Online haben?

Danke für ihre Antwort und Grüsse

Danny

7. Danny.

Danny. ROM

Ich habe diesen Vorfall an PayPal gemeldet, und habe heute folgendes Bericht bekommen:

(Entschuldigung, es ist ins Niederlandisch, aber mit etwas Mühe kan es doch verstanden werden, ich werde versuchen dieses mit meinen Freund ins Deutch zu übersetzen, und werde dan diesen Tekst wechselen, aber erst nächste Woche :bse: )

Beste Danny xxxxxxxxxx,

Bedankt dat u contact hebt opgenomen met PayPal. Ik waardeer de
    mogelijkheid u te assisteren met uw vragen.

Ik heb de email bekeken en zie dat het een nep PayPal email is.

Bij PayPal werken we voordurend aan de beveiliging van uw rekening. Onze
    medewerkers houden 24 uur per dag en 7 dagen per week toezicht op
    rekeningen en transacties, zodat u veilig kunt betalen.

Wij bellen onze klanten regelmatig op om te controleren of alle transacties
    geautoriseerd zijn. Tijdens deze telefoongesprekken vragen wij nooit naar
    creditcardgegevens of bankrekeninginformatie. Deze controles leveren een bijdrage aan de beveiliging van ons systeem.

De veiligheid van uw rekening en financiële gegevens heeft topprioriteit
    bij PayPal. Om die reden bieden wij u beveiligingstips waarmee we fraude
    samen kunnen bestrijden.

Onthoud deze stappen om uw PayPal-rekening te beschermen tegen
    niet-geautoriseerde toegang.

E-mailberichten - controleer of deze echt door PayPal zijn verstuurd

1. Als u een e-mail ontvangt en u betwijfelt of het bericht afkomstig
    is van PayPal, opent u een nieuw browservenster (zoals Internet Explorer of Netscape) en typt u het volgende adres in: https://www.paypal.nl/. Klik
    nooit op een link in een e-mail die verdacht voorkomt.

2. Sommige frauduleuze websites versturen e-mails waarin wordt
    gesuggereerd dat deze afkomstig zijn van PayPal. Vaak wordt u gevraagd om in te loggen op een frauduleuze URL. Wees bijzonder voorzichtig met
    e-mailberichten die u naar een website leiden waar u wordt gevraagd om
    gevoelige gegevens op te geven.

3. Neem geen risico en antwoord niet op e-mails waarin u wordt gevraagd om de volgende informatie:
    · De combinatie van uw wachtwoord en uw e-mailadres
    · Creditcardnummers
    · Bankrekeningnummers
    · Voor- en achternamen

Aanhef van e-mailbericht - controleer of uw volledige naam wordt vermeld

· PayPal zal u nooit een e-mailbericht sturen met de aanhef 'Beste
    PayPal-gebruiker' of 'Geacht PayPal-lid'. In een e-mailbericht dat echt van
    PayPal afkomstig is, wordt u aangesproken met uw voornaam en achternaam of met de bedrijfsnaam die aan uw PayPal-rekening is gekoppeld.

Log altijd in op de PayPal-website

1. PayPal vraagt u alleen om informatie NADAT u veilig bent ingelogd.

2. Als u de eBay-toolbar hebt gedownload, kunt u de Rekeningbeveiliging gebruiken als aanvullende bescherming. Zo weet u zeker dat u de website van PayPal, eBay of andere veilige websites bezoekt.

Websitepagina's - controleer of deze echt van PayPal zijn

1. Controleer het URL in de adresbalk van uw browser wanneer u gebruik maakt van PayPal. Het adres moet https://www.paypal.nl/ zijn, waarbij de 's' aangeeft dat het een beveiligde website betreft. Ook als de URL het woord 'PayPal' bevat, hoeft de pagina niet van PayPal te zijn.

2. Rechtsonder in het browservenster wordt een pictogram van een 'slot' weergegeven. Controleer of het slot aanwezig is. Dit symbool geeft aan dat het een veilige site is.

Download geen bijlages, software-updates of toepassingen naar uw computer via links die u in e-mailberichten ontvangt. PayPal zal u nooit een bijlage of software-update sturen om deze op uw computer te installeren.

Wachtwoorden - gebruik een uniek wachtwoord voor PayPal

1. Gebruik een uniek wachtwoord voor de PayPal-rekening en wijzig het
    wachtwoord iedere 30 tot 60 dagen.
    2. Gebruik het wachtwoord niet voor andere websites of services of om
    elders in te loggen.

Als u een frauduleuze e-mail hebt ontvangen, stuurt u deze door (inclusief
    de informatie in het veld 'Onderwerp') naar spoof@paypal.com. Daarna
    verwijderd u de e-mail uit uw postvak. Klik nooit op links of bijlagen in
    een verdachte e-mail. Als u financiële informatie of wachtwoordgegevens
    hebt afgestaan aan een verdacht e-mailbericht of een verdachte website,
    dient u direct uw wachtwoord en beveiligingsvragen voor uw PayPal-rekening te wijzigen. Wij raden u aan om uit voorzorg ook uw kaartuitgevende instantie op de hoogte te brengen.

Klik op de link 'Veilig handelen' op een willekeurige PayPal-webpagina voor meer tips en tools voor uw online beveiliging.

Mocht u verdere hulp nodig hebben, laat het dan alstublieft weten.

Met vriendelijke groet,
    Zohir
    European Services PayPal, een eBay-onderneming

8. deoroller

deoroller Wandelndes Forum

9. Danny.

Danny. ROM

Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page